ماکت های متحرک یا به عبارت لاتین اینتراکتیو (Interactive) ماکت هایی هستند با دامنه حرکتی در جهات مختلف ، این مدلها بدلیل پیچیدگی فراوان در ساخت از گران قیمت ترین ها می باشند . در ساخت این ماکت ها از موتور های الکتریکی مینیاتوری دارای گیربکس برای تنظیم دور و سرعت استفاده می گردد. ماکت متحرک مجتمع ذخیره سازی گوگرد در عسلویه دارای حرکت در بخش های مختلف می باشد که در ویدئو مشاهده میفرمایید.

ماکت متحرک از انواع جدید ماکت محسوب می شود که ساخت آن مشکل تر از مدل های قدیمی است.

در ساخت ماکت های متحرک از فرآیند های شیمیایی، اصول مکانیکی و حتی سیستم های رباتیک استفاده می شود که شاهدی بر پیچیده بودن نحوه ی ساخت این نوع ماکت ها است.

یکی از موارد استفاده از ماکت متحرک، تبلیغات برند های مختلف در سطح شهر ها است. برای این منظور از ماکت های سایز بزرگ استفاده می شود و در ساخت آن از نورپردازی هم کمک گرفته می شود. مزیت این ماکت ها نسبت به بیلبورد های تبلیغاتی در چند وجهی بودن آن ها است و همچنین هزینه ی ماهانه اجاره بیلبورد از نصب ماکت بیشتر خواهد بود.

ماکت های متحرک که به منظور تبلیغات در سطح شهر قرار می گیرند می توانند در فضاهای متفاوتی نصب شوند و محدودیت خاصی ندارند. به طور مثال می توان این گونه ماکت ها را در فضای سبز اطراف بزرگراه ها، نیمکت های شهری، پل های سواره رو و هر جای دیگری که مناسب آن تبلیغ خاص باشد، نصب کرد.